Algemene voorwaarden

Toegankelijke voorwaarden

Deze algemene voorwaarden van Faras Fietsen Doorn hebben we zo toegankelijk mogelijk gemaakt. U leest hier dus geen ingewikkelde termen. Is het u desondanks niet helemaal duidelijk waar u recht op heeft? Neem dan contact met ons op. Dan leggen we het u graag persoonlijk uit.

Indien u daar de voorkeur aan geeft, sturen wij u natuurlijk deze algemene voorwaarden per e-mail toe of zelfs per post. Laat u het ons in dat geval weten.

Wie zijn wij?

Faras Fietsen is een fietsenwinkel en fietsreparatie/onderhoudwerkplaats in Doorn, Utrechtse Heuvelrug. Wij staan als bedrijf geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 64524019.

Hoe u contact legt met ons
Wilt u langskomen? U bent welkom om ons te bezoeken in de winkel en werkplaats van maandag t/m zaterdag, van 9 tot 18 uur.

Faras Fietsen
Kampweg 49
3941 HD
Doorn
Nederland

Telefonisch contact kan op diezelfde momenten op (0343) 76 19 70. Of u bereikt ons per e-mail op info@farasfietsen.nl. We doen ons best om u te antwoorden binnen één werkdag.

Onze website is https://www.farasfietsen.nl

U vindt ons ook op Facebook https://www.facebook.com/Faras-Fietsen-101314944621722

Instagram https://www.instagram.com/farasfietsen

Toepasselijkheid van deze voorwaarden

  • Uw aankoop

Wanneer u bij ons een aankoop doet, kunt u uitgaan van deze algemene voorwaarden. Een aankoop kan ook zijn een reparatie/onderhoudsbeurt of een online aankoop.

  • Ons aanbod

U vindt ons complete aanbod op onze website. We doen onze best om alles zo compleet en correct mogelijk te vermelden. Dan bent u in staat een passende keuze te maken en verloopt uw aankoopproces gemakkelijk.

Uw overeenkomst met ons

Als u iets koopt, heeft u feitelijk meteen een ‘overeenkomst’ met ons. Wat u bij ons bestelt leveren wij u zo snel mogelijk, in de winkel of online. We zorgen daarbij dat het bestelproces veilig is en uw gegevens nergens onnodig achterblijven.
Per e-mail krijgt u een bevestiging van uw aankoop en de levering inclusief een overzicht van de gegevens. De factuur krijgt u ofwel in de winkel, ofwel per e-mail.

Uw recht om de aankoop te herroepen, en uw plichten gedurende de periode van bedenktijd

Bent u onverhoopt toch niet tevreden? In dat geval kunt u uw aankoop gewoon zonder opgaaf van reden terugbrengen of terugsturen. Dit kan binnen een periode van 2 weken = 14 dagen, vanaf het moment van ontvangst in de winkel of bij u thuis als het u wordt toegestuurd. De voorwaarde is dan dat u in die tijdspanne aan ons doorgeeft dat u het product of dienst toch niet wenst. Nadat u dat ons gemeld heeft, heeft u nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te brengen of sturen. Denk er wel aan, dat u het product ongebruikt laat. Of het uitsluitend zeer beperkt gebruikt en niet beschadigt, zodat het zijn waarde behoudt en wij het alsnog te koop kunnen aanbieden aan een andere klant zonder beperking. We vragen u bovendien het – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele verpakking aan ons terug te geven of te sturen.

Anders gezegd, u mag een fiets of ander product ‘passen’ maar niet berijden / gebruiken. Als u dat wel zou doen, hebben wij daar nadeel van. Dat zou in sommige gevallen betekenen dat we afschrijvingskosten in rekening brengen op het aankoopbedrag.

Wat te doen als u iets terug wilt brengen - en de kosten daarvan

Wilt u een aankoop teruggeven of -sturen? Neem contact op met ons via telefoon of email, of kom naar de winkel, zie boven.

Breng of stuur het daarna zo snel mogelijk naar ons; uiterlijk binnen 14 dagen na aankoop of ontvangst bij u thuis. U krijgt uiteraard uw geld terug als het product niet gebruikt is.
Aan het terugsturen van producten zijn wel kosten verbonden. Daar is sprake van als u accessoires per post aan ons terug stuurt en fietsen weer door ons op laat halen.

Er bestaan bij ons geen uitzonderingen op dit recht, ook wel genaamd uw ‘herroepingsrecht’. De wettelijke uitzonderingsgronden uit artikel VI 53 WER zijn dus niet van toepassing.

De vermelding van de prijs

In de winkel en op onze site staan bij elk product voor u de up to date prijzen en de standaard bezorgkosten. Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Hoe wij omgaan met onze overeenkomst met u, waaronder  garantie

Voor wat u bij ons bestelt, doen wij ons uiterste best om het juist te leveren aan u. Maken wij toch een vergissing of fout? In dat geval, laat het ons weten. Dan gaan we het natuurlijk oplossen voor u.
En uiteraard heeft u garantie. Wat inhoudt dat elk product of dienst moet voldoen aan wat u als klant en consument redelijkerwijs van het product of dienst mag verwachten. Bovendien geldt er eveneens een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Wij hanteren en volgen daarbij de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant.
Heeft u aan ons een verzoek om de garantie toe te passen? Ook dat kunt u ons mededelen. Dan beoordelen wij dat en komen we samen met u tot een passende oplossing.

Hoe wij leveren aan u

Wij doen ons uiterste best uw reparatie, onderhoudsbeurt of bestelling zo snel mogelijk uit te voeren of aan u te leveren. Indien wat u bestelt op voorraad is, kunnen wij het binnen 1 tot 2 weken aan u leveren in de winkel of laten bezorgen. Lukt dat toch niet, dan infomeren wij u daarover en mag u altijd de bestelling annuleren. U kunt dan altijd kiezen uit een alternatief product of de bestelling direct annuleren.
Heeft u al betaald en u heeft geannuleerd? Dan storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug, en wel uiterlijk binnen 14 dagen.

Is uw bestelling niet in goede staat geleverd? Bijvoorbeeld, er mist een onderdeel, of het product is beschadigd? Dat valt uiteraard onder onze verantwoordelijkheid als Faras Fietsen. We vragen u het in dat geval direct na de levering te laten weten, zodat we u meteen een oplossing kunnen bieden.

Uw betaling

U kunt op verschillende manieren betalen indien u in de winkel bestelt.

  • Wenst u vooruit te betalen? Dan maken wij uw bestelling direct na ontvangst van uw betaling in orde.
  • U kunt ook de fiets leasen en op die manier financieren. Bij lease gelden andere voorwaarden, namelijk van de leverancier en financieringsvoorwaarden van Fiets Flex.

Indien u online bestelt, betaalt u altijd direct.


Mocht u een klacht hebben

Soms gaat er iets mis met een reparatie, een bestelling of maken wij gewoon een fout. Dat is vooral voor u vervelend en ook zeker niet conform onze kwaliteitsnormen. Wij staan open voor uw klacht natuurlijk. Bel of mail ons, en we doen ons uiterste best doen om het te herstellen. Onze teamleden helpen u zo goed mogelijk.

Oplossingen proberen we altijd meteen te bedenken, maar uiterlijk binnen 14 dagen beloven we inhoudelijk op uw vraag terug te komen.
Wij helpen u natuurlijk het liefst zelf, maar als we er toch samen niet binnen 4 weken na de melding van uw klacht uitkomen, dan is er sprake van een geschil. Deze kunt u voor online aankopen aanhangig maken binnen uiterlijk 12 maanden na de datum waarop u de klacht bij ons indiende, bij de Stichting Geschillencommissie Thuiswinkel (Den Haag). Zie hier de procedure. Of u kunt terecht, ook voor fysieke aankopen, bij het Europese ODR-platform.

Branchegarantie voor online aankopen (thuiswinkelen)

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie staat garant voor de nakoming van de beslissing van de Geschillencommissie Thuiswinkel. Oordeelt de geschillencommissie dat u een bedrag van Faras Fietsen tegoed heeft, dan staat de Organisatie tot een bedrag van  €10.000,- per bindend advies voor de betaling garant. Als u deze regeling wilt gebruiken, dient u wel de Organisatie hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen.

Aanvullende of afwijkende bepalingen

Indien de bovenstaande voorwaarden veranderen, dan vindt u die verandering op deze website www.farasfietsen.nl.

Laatste aanpassing mei 2021


Terug



Deel het met uw vrienden!


Contactgegevens

Routebeschrijving


Openingstijden

Maandag:  09:00-18:00
Dinsdag:  09:00-18:00
Woensdag:  09:00-18:00
Donderdag:  09:00-18:00
Vrijdag:  09:00-18:00
Zaterdag:  09:00-18:00
Zondag:  Gesloten


Financiering